CREAM CAKE vs FONDANT CAKE

April 27, 2013

Kek bertopping krim/cream chesee/butter cream atau fondant kek menjadi pilihan korang?

Red Velvet Kek with cream chese frosting

Kalau tanya pada aku??? Emmm aku lebih suka kek yang bertoppingkan krim atau
 lain2.Baru ade feel n moist kan he2.Tapi kalori jangan cerita lah kan.Sekali sekala x ape.


Moist Choc with rose fondant

Cantikkan.Yang ni contoh kek fondant.Bukan pondan ye hu2.Fondant ni macam plastesin ala cam tanah liat tu..kene penyek2 uli2 baru boleh deco2.Tu yang buat aku x berapa suka tu.Kene bersih lah pembuatannya tau.Tapi kebaikan fondant kek ni tahan lama lah, tak cair.Sesuai sangat kalau dijadikan hantaran wat majlis tunang/nikah.


Making Rose Fondant

You Might Also Like

2 ulasan

  1. kek krim sedap
    kek pondan...oppps..fondant erm..nk try la mkn
    rasanya x pnh mkn lg kek ni

    ReplyDelete
  2. umi best kan...kalau x krim mcm bukan kek je he2...kalo fondant ni caam kita makan cookies ngan gule2 he2

    ReplyDelete

Hasil penulisan / ulasan / review adalah berdasarkan pengalaman / penggunaan sendiri. Kesan mungkin berbeza mengikut individu. Sebarang aktiviti copy paste mestilah dengan keizinan dan makluman kepada Mama Darwiish