Dodol Muar Menggamit Memori

by - October 18, 2016


Dodol Muar ? Ingat kan orang Pahang je sedap buat dodol hehe. Jangan marah Johorians... Rezeki kawan belanja Dodol Muar ni, banyak pulak tu 1kg kot. Serius sedap... Bukan kisah mengidam, diidam bagai ok... Memang hantu dodol Masa kekecik nak raya selalu tolong arwah Tok cari kayu api, nanti Wan nak mendodol. Bukan senang tau nak masak dodol ni, yang masak dlm periuk femes tu takkan sama rasa dengan real kawah. 


Tekstur umphhh

Dari santan, tepung yang cari sampai jadi kenyal, kental dodol tu kena godek tau. Pehhh menggamit memori, rindunya... Sekarang tok dah takde, wan tak larat dah, yang muda² malas dah nak duduk mengadap kawah panas, asap kayu...semua nak makan almond London, red velvet, Mochi² huuuuuu. Nani balik nak mintak resepi wan lah... Nak mendodol belakang rumah... Mcm masa majlis nikah dulu hehe....
Dodol Muar ni, boleh tahan juga rasanya, tekstur nya, cuma kalau versi Wan warnanya lebih gelap, mungkin faktor gula yang dihunakan. Tapi memang puas hati, terima kasih kawan....mudahan bertambah rezeki awak ye


You May Also Like

5 ulasan

  1. Wahh, tgk pon dah terliur.. Lama betui x makan dodol :')

    ReplyDelete
  2. Wow!!!Dodol tuhhh..Terigt pulak dulu2 kami adik beradik dgn abg ipar bergotong royong kacau dodol utk jualan mase musim perayaan..huhu

    ReplyDelete
  3. sedap dodol dimasak pakai kawah dgn kayu api .. terbaek!

    ReplyDelete

Hasil penulisan / ulasan / review adalah berdasarkan pengalaman / penggunaan sendiri. Kesan mungkin berbeza mengikut individu. Sebarang aktiviti copy paste mestilah dengan keizinan dan makluman kepada Mama Darwiish