Rawat Masalah Dalaman Wanita Dengan MAMA SUTRA

by - September 07, 2018

Hahai korang.... Psst nak tanya... Jujur jawab tau. Korang khususnya yang perempuan kan, korang ambil supplement tak? Untuk support kesihatan korang? Seriously selain daripada pengambilan makanan sihat , senaman semua tu, supplement juga sangat penting, sebab kadang² apa yang kita makan tu tak cukup untuk menampung keperluan zat, vitamin yang diperlukan oleh badan. Nak pula bila dah berkeluarga, berusia ni kan... So tergerak hati nak try Mama Sutra. 

Tips kesihatan wanita dengan Mama Sutra

FYI aku ni jenis yang agak susah nak telan supplement jenis pil, kapsul, tablet semua tu, sebab susah nak telan hehe.. Dan pernah terjadi sampai bengkak tekak tau..sampai jumpa doktor lah haha. Antara faktor aku nak try Mama Sutra sebab ia dalam bentuk cecair... Tak perlu dibancuh, digoncang²...minum macam tu je.

Semestinya Mama Sutra ni ada pengesahan Halal, keluaran Glamohealth Sdn Bhd dan banyak khasiatnya sebab ia diperbuat daripada bahan semulajadi. Antara khasiat Mama Sutra :

  • Membantu merawat masalah keputihan dan haid yang tidak teratur
  • Membantu merawat masalah vagina berbau 
  • Membantu mengetatkan faraj 
  • Membantu merawat masalah lelehan yang banyak pada faraj 
  • Membantu melambatkan proses monopous
  • Membantu mengurangkan masalah sengugut 
  • Membantu membuang angin dalam badan
  • Membantu menghilangkan bau badan
  • Memberi tenaga dalaman wanita 
  • Membantu merawat masalah dalaman 
  • Memudahkan untuk mendapat zuriat   


Banyak kan khasiatnya, jangan sebab ia diperbuat daripada bahan semulajadi seperti :

Mama Sutra diperbuat daripada sumber semulajadi 


Kurma
Mengandungi potasium penting untuk sistem saraf yang merangsang daya ingatan, membangkitkan nafsu kelamin dan meningkatkan sistem pertahanan badan khususnya untuk mencegah barah payudara dan rahim

Prune
Membantu mengawal fungsi sistem penghadaman dan ini amat baik bagi mereka yang menghadapi masalah sembelit

Delima
Kolestrol dan lemak  dikurangkan secara perlahan-lahan serta ia membekalkan vitamin yang membantu kulit agar tampak lebih berseri dan cerah.

Buah Tin 
Makanan tambahan untuk kesuburan. Ini disebabkan vitamin dan mineral didalamnya untuk menggalakkan tenaga dan stamina.

Kacip Fatimah 
Mengekalkan sistem pembiakan yang baik bagi wanita untuk mengetatkan dan melincirkan serta meningkatkan fungsi seksual.

Air Mawar
Memberikan rasa tenang dan menyegarkan untuk tubuh. Bahkan bagi meraka yang memiliki gejala psikologi seperti stress akibat penyakit jantung akan perlahan-lahan disembuhkan melalui cara ini.

Buah Asam Gelugor
Meningkatkan daya tahan tubuh diperlukan supaya kita tidak mudah sakit. Mengandungi antioksidan yang berguna untuk  melawan radikal bebas, ianya juga digunakan sebagai salah satu solusi bagi yang ingin selalu tampak awet muda.

Halia
Mengurangkan keradangan dan kesakitan termasuk sakit otot selepas bersukan, senggugut dan arthritis.

Sirih
Membuang masalah angin dalam badan, lemah badan, serak kerongkong, mulut berbau dan lain-lain masalah mulut, hidung dan lapisan dinding perut. Siri dengan adunan lain-lain ramuan bertindak membantu membina rahim dan sistem peranakan.

Kunyit Putih 
Mencuci darah dan kekotoran dalaman, kecutkan rahim ( bagus untuk kurangkan buncit ), kecutkan buasir, kecutkan fibroid, kecutkan semua jenis ketumbuhan dalaman, menyuburkan peranakan, memulihkan luka-luka dalaman, naikkan seri muka, buang angin, elakkan tombong atau rahim keluar atau rahim jatuh.

Manjakani
Mengetatkan rahim dan otot vagina yang mungkin kendur ataupun longgar akibat proses bersalin.

Serapat
Menguatkan rahim, mengetatkan faraj dan meningkatkan sistem kemutan.

Manggis
Kulit manggis mengandung banyak zat aktif yang berguna untuk mengobati berbagai penyakit, salah satunya untuk mengobati keputihan.

Kayu Manis 
Mengawal kesakitan senggugut kerana kulit kayu manis ini mengandungi bahan kimia semula jadi yang dipanggil cinnamaldehyde. Dapat meningkatkan hormon progesteron dan mengurangkan penghasilan testosteron pada wanita, sekaligus membantu untuk mengimbangi hormon.

Habbatuss
Menambah tenaga dan membantu pemulihan kepenatan dan semangat. Ia juga membantu kesuburan.

Kolagen
Memelihara keremajaan dan keanjalan kulit.

Arabic Gum 
Memperbaiki tindakbalas sistem imun tubuh melalui rangsangan kepada sel dendritic didalam lumen usus dan penghasilan cytokine. Selain itu Arabic gum dapat membantu melegakan senggugut.

Sehari 2 kali je... Guna sudu plastik tau


Cara pengambilan Mama Sutra 
Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 susu sebelum tidur

Sebaiknya gunakan sudu plastik / kayu.. Kerana salah satu bahannya adalah madu.

Uikk kena restock ni hehe... 

Feedback aku sendiri setelah mengamalkan Mama Sutra , Alhamdulillah rasa bertenanga dan tak mengantuk terutama waktu tengah hari. Kurang daripada rasa gatal² pada Miss V masa datang haid hehe.... dan sengugut tak sesakit sebelum ini. Rasanya tersangatlah best, manis² buah je. 



Harga Mama Sutra ( 250 ml )  
RM 40 (SM)  
RM 45 (SS)   

Promosi !!! 
Untuk korang yang berminat untuk menjadi agen Mama Sutra, boleh daftar sekarang. Pendaftaran terawal adalah PERCUMA!!! 



   Untuk belian dan info lanjut :   

Facebook:

Instagram : 
@mamasutrahqFYI   

Hubungi :
014-7116101  



You May Also Like

1 ulasan

  1. sedap la mama sutra ni.. suka rasa gabungan herba yang cukup uummpphhh..

    ReplyDelete

Hasil penulisan / ulasan / review adalah berdasarkan pengalaman / penggunaan sendiri. Kesan mungkin berbeza mengikut individu. Sebarang aktiviti copy paste mestilah dengan keizinan dan makluman kepada Mama Darwiish